Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Είπε ο Γιώργος έτσι;;; Α ΜΠΑ!

Του Κωνσταντίνου Σταματόπουλου

Ξεκινώ αναφέροντας ότι «δυστυχώς»έχω φίλους που τους αρέσει να ερίζουν την φαντασία μου. Στην εποχή των διαδικτυακών επικοινωνιών έλαβα το παρακάτω βίντεο από τον Βασίλη συνοδευόμενο από την ατάκα.. « Α ΜΠΑ; Έχουμε πρωθυπουργό τέτοιο καμάρι;»
Φυσικά για τον Γ.Α.Π. μπορεί ο καθένας να κάνει διατριβές και να γράφει με τις ώρες σε συνδυασμό με την παρούσα πολιτική κατάσταση. Αλλά δεν θα σταθώ σε τέτοιες «γραφικές» συζητήσεις που έχουν κάψει τα εγκεφαλικά μου κύτταρα.
Ομολογώ ότι όταν άκουσα το ηχητικό αυτό ντοκουμέντο κόλλησα. Συνομωσίες  εναντίον του πρωθυπουργού, όργια ηχητικών λήψεων και μοντάζ μου περνούσαν από το μυαλό. Η γλώσσα στην οποία ομιλεί είναι τα σουηδικά. Αναρωτιόμουν λοιπόν μήπως  κάποιος κακόβουλος μετέφρασε τυχάρπαστα για να εκθέσει τον Γιώργο. (Για την φωνή δεν χωράνε αμφιβολίες..). Τα υπόλοιπα υπόκεινται στην διάθεση «διάψευσης» του οποιουδήποτε κυβερνητικού εκπροσώπου..

Ευτυχώς  ωστόσο είμαι και εγώ πολυπολιτισμικό τέκνο σαν τον Γ.Α.Π. , οπότε απευθύνθηκα σε Σουηδούς φίλους για να μου επιβεβαιώσουν την μετάφραση. Ω ΘΕΟΙ! Η μετάφραση είχε αποδοθεί πλήρως βάσει λεγομένων του πρωθυπουργού…
Επειδή στην εποχή της διαδικτυακής κρίσης/κριτικής ανεβοκατεβαίνουν  τέτοια ντοκουμέντα σε κλάσματα δευτερολέπτων σας παραθέτω  το ηχητικό απόσπασμα αλλά καταγράφω και την μετάφραση σε περίπτωση «ξαφνικής απώλειας».
«Ο καλός μου φίλος και συνάδελφος Leif Pagrotsky μου έστειλε κάποια καλοκαιρινά προγράμματα για να ακούσω τι λένε οι άλλοι σε αυτό το πολύ ιδιαίτερο και τυπικό Σουηδικό πρόγραμμα «Καλοκαίρι». Είπα ναι στο πρόγραμμα «Καλοκαίρι» μη γνωρίζοντας τι περίμεναν από εμένα. Ξαφνικά ήμουν  20 χρόνια πίσω στα τόσα πολλά Σουηδικά καλοκαίρια. Μια εικόνα ξεχωρίζει καθαρά. Ήταν στο jacobsberg ήμουν μόνος σε ένα άδειο σχολείο. Η αποστολή μου ήταν να καθαρίσω ολόκληρο το κτίριο, τα δάπεδα, τους τοίχους, τους διαδρόμους, τα παράθυρα, και τις τουαλέτες. Να καθαρίσω με τρίψιμο τα θρανία, να τρίψω  κάθε λέξη, φράση, εξίσωση ακόμη και το όνομα της αγαπημένης ομάδας ποδοσφαίρου του καθένα , τον καλύτερο φίλο, ή κάποιον που ήταν ερωτευμένος-η ή σχεδόν ερωτευμένος –η. Όλα θα καθαρίζονταν ετσι ώστε το σχολείο να ήταν έτοιμο να δεχθεί τους νέους μαθητές τον Αυγουστο. Το όνομά μου είναι Γιώργος Παπανδρέου. Αλλά τώρα , όταν κάθομαι εδώ μπροστά στο μικρόφωνο από την άλλη πλευρά του ραδιοφώνου, καταλαβαίνω μέσα μου ότι είμαι επίσης Σουηδός, τουλάχιστον εν μέρει. Ενας Σουηδός με σπαστά σίγουρα όχι την τέλεια αίσθηση της γραμματικής, (και στα ελληνικά το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζεις μην ξεχνίεσαι) αλλά τώρα που ήρθα εδώ να κάνω αυτό το πρόγραμμα αντιλαμβάνομαι πόσο Σουηδός εξακολουθώ να είμαι. Όταν έφυγα από το σχολείο σε ηλικία 18 ετών είχα πάει σε 8 διαφορετικά σχολεία σε όλο τον κόσμο. Στις ΗΠΑ, στην Ελλάδα, στην Σουηδία και στον Καναδά. Αυτό με έκανε να έχω επίγνωση τι μαθαίνει κάποιος για την Δημοκρατία στο σχολείο (εμείς να δείς τι μαθαίνουμε για την Δημοκρατία εκτός σχολείου όμως). Την μεγαλύτερη διαφορά την έζησα ανάμεσα στο Ελληνικό και το Σουηδικό σχολείο φυσικά. Μπορώ να σας δώσω ένα παράδειγμα , αν κοιτάξετε πιο κοντά σε εμένα θα ανακαλύψετε ότι τα μπροστινά  δόντια μου έχουν ένα διαφορετικό χρώμα, το ένα είναι τεχνητό. Εχασα το πραγματικό δόντι μου, όταν ένας από τους δασκάλους μου στην Ελλάδα  με χτύπησε τόσο δυνατά που το δόντι μου έσπασε (και κόμπλεξ απέναντι στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας! Αχου το μωρέ τα πρώτα του δοντάκια). Είχα πολλαπλασιάσει κάτι λάθος (….περίεργο. εσύ;;;). Πολλά από αυτά που κάνω είναι εμπνευσμένα από τον χρόνο μου εδώ. Η Σουηδία με έχει διαμορφώσει. Η Σουηδία δεν είναι μόνο ένα νησί (…..;;;) στο πέρασμά μου για την Ιθάκη. Η Σουηδία είναι  ένα κομμάτι μου.  Όταν ήρθα σε ηλικία 16 ετών και είχε αποξηραμένο αίμα χοίρου με μαρμελάδα σάλτσα για μεσημεριανό στο σχολείο Vigbyholmskolan, αναρωτήθηκα πώς είναι αυτό δυνατόν. Πρέπει να είναι μια πολύ φτωχότερη χώρα από την δική μας (….καλά μην βάζεις το χέρι σου στην φωτιά). Ποιανού θα ερχόταν στην σκέψη να φάει αποξηραμένο αίμα χοίρου γαρνιρισμένο με μαρμελάδα; Σήμερα το αγαπημένο μου έδεσμα είναι ρέγγα με ξινόγαλο. Από την ημέρα που η Σουηδία προσχώρησε στην ευρωπαϊκή Ένωση, έχω ανακαλύψει πάλι την Σουηδική γλώσσα. Όταν έχω βαρεθεί στις πολύωρες συναντήσεις υπουργών (…..)τότε αλλάζω στο Σουηδικό κανάλι  στην Σουηδική μετάφραση και προσπαθώ να γράψω όρους που δεν είχα ακούσει νωρίτερα στην όμορφη αυτή γλώσσα. Στην Ελληνική πολιτική με αποκαλούν συχνά Σουηδό γιατί οι άνθρωποι με θεωρούν ασυνήθιστα ήσυχο και επιφυλακτικό στους τρόπους. (….αχ! γιατί δεν λέει και τα υπόλοιπα που τον αποκαλούν; ντροπές από τους Σουηδούς;). Όπου και αν πάω θυμάμαι πάντα ότι ένα μέρος του εαυτού μου θα παραμένει πάντα Σουηδικό. Είναι αυτή η εμπειρία μου που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Είναι ένας φόρος τιμής στην Σουηδία. Κατά κάποιον τρόπο έχει να κάνει επίσης με το πώς ένα νεαρό αγόρι και άντρας έγινα Σουηδός,  είμαι επίσης Ελληνοαμερικανός,  με λίγο Πολωνικό και Σκωτσέζικο αίμα στις φλέβες. Αυτό έχει διαμορφώσει τις αξίες μου ως πολιτικό, με έχει επηρεάσει. Ζούμε σε έναν κόσμο που εμείς αντιμετωπίζουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας και αναρωτιόμαστε πως θα μπορέσουμε να ζήσουμε με την πολύ-πολιτισμική μας ταυτότητα. Τι είναι σημαντικό για εμάς. Τι είναι αναγκαίο και τι μπορούμε να απελευθερώσουμε…»


Ομολογώ ότι σοκ και δέος με πλημμυρίζει. Πολλοί εξ ημών εχουμε ζήσει εξωτερικό και ευγνωμονούμε πάντα την χώρα που μας φιλοξενεί για τις ευκαιρίες που μας έχει δώσει. Αλλά η παραπάνω εξομολόγηση από τον πρωθυπουργό της Ελλάδας (;;;) ανοίγει δύο ειδών ορίζοντες..
Α. με το σπαθί του δεν είναι πρωθυπουργός αλλά Γ.Γ. ΟΗΕ επιτετραμμένος σε θέματα Ελλάδας. Άλλωστε αυτό ονειρεύεται…μην του χαλάμε το χατήρι και μας βγάζει το κόμπλεξ με τα δοντάκια ακόμη.

Β. Σε πλαίσια μεταναστευτικής πολιτικής η απόφαση του ΣτΕ είναι άκυρη. Απόδειξη ότι ο πολίτης οποιασδήποτε ιθαγένειας εντός Ελλάδος έχει δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι είναι ο ίδιος ο Γ.Α.Π.
Ευχαριστώντας τον φίλο Βασίλη για την ανακάλυψή του την διαδικτυακή  θέλω να τονίσω ότι το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό είναι επίκαιρο μεν, αλλά όταν πρέπει να προασπίσεις θέματα που άπτονται της εθνικής κυριαρχίας της χώρας σου είναι επικίνδυνο.
Και εσύ Νεοέλληνα ασχολήσου με το ΣΚΑΙ και το 1821. Όταν το 2011 το ζεις και δεν θες/μπορείς να αλλάξεις τίποτα τότε μελλοντικά θα είσαι απλά το κομμάτι της ιστορίας ενός άλλου Τατσόπουλου που θα σε περιγράφει ως  Ραγιά. Και εκεί δεν θα μπορείς να πεις «Α ΜΠΑ;»
Οι ΑΜΠΑ είναι μόνο για τον Γιώργο..!!

Με σεβασμό ένας «Ελληνάρας».. πολίτης του κόσμου…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...